Velkommen

Velkommen til Friskus-Bloggen!
Her kommer vi til å skrive litt om båten, forberedelse og alt vi opplever på turen vår!

Friskus på Skauern

Friskus på Skauern
Friskus

lørdag 27. februar 2016

Mobiltelefon, klokke og andre ting man ikke trenger

Etter å ha vært drøye 2 måneder i Karibien begynner vi etter hvert å skli inn i rutinene man har her. Vi har lurt litt på hvorfor det er så få butikker her og også hvordan de som bor her har råd til å kjøpe det som er av mat i butikkene (som har norske priser). Etter hvert har vi skjønt at de rett og slett ikke kjøper så mye. I stedet har de et banantre i hagen, fisker litt, en geit og et par høner. Og kanskje aller viktigst: De er ikke så opptatt av å kjøpe så mye ekstra som vi gjør hjemme. Jeg tror vi har litt å lære nettopp her.

Her har jeg funnet internett og skriver mail.Før klokken stoppet ;)
Siden vi ankom har jeg byttet på 2 shorts og 5-6 t-skjorter. Legg på en solhatt, et par sandaler, og litt undertøy, så har man det man trenger. I dag hadde vi tomatsuppe med brød til middag. Egentlig helt greit det også. Det blir jo litt verre å gjennomføre dette når vi kommer hjem og ikke kan være sikre på at det er fint vær også i morgen, men skal i alle fall stå løpet ut her :)

Videre i kategorien ting man ikke trenger har telefonen min ikke virket siden Kanariøyene i november. Jeg savner den ikke. Om noen har sendt meg sms og ikke har fått svar vet dere nå hvorfor. I går stoppet armbåndsuret mitt. Jeg har ingen planer om å erstatte det heller. Skipsklokka får greie seg. Stort sett har vi jo ganske fleksibel dag uansett.
Frode
De fleste hus har eget banantre

Sånn ser ananasen ut før den kommer i butikken


Geitene er bundet, hundene er løse.......


1 kommentar:

  1. Hei Frode. Bare nyt tiden uten klokke og mobil. Av erfaring vet jeg at man altfor raskt kommer inn i den kjente hverdagen med stress og mas når man kommer tilbake fra tur. Viktig derfor å kjenne på de gode tingene man erfarer på en slik lang tur, og forsøke i hvert fall å ta noe av det med seg tilbake til egen hverdag. Godt å vite at du kan nås selv om ikke du har telefon akkurat nå. Vi har satt stor pris på både skype og mobilsamtalene med deg mens dere har vært på tur. Det skal vi fortsette med. Kos dere videre i sommervarmen og nyt opplevelsene. Hilsen Knut og Eli

    SvarSlett

Hvis du liker innlegget, eller har spørsmål til oss; legg gjerne igjen en kommentar, så svarer vi så snart vi har nettforbindelse igjen! Hilsen Elisabeth

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.