Velkommen

Velkommen til Friskus-Bloggen!
Her kommer vi til å skrive litt om båten, forberedelse og alt vi opplever på turen vår!

Friskus på Skauern

Friskus på Skauern
Friskus

torsdag 18. juni 2015

Surpriseparty og watermaker



Tirsdag kveld ble ikke som planlagt. Den ble mye bedre!! Etter et hyggelig besøk hos bror og svigerinne, kom plutselig noen av mine hyggelige nabo-venninner på døra. De syntes ikke jeg kunne få dra avgårde uten et lite avskjedsparty, og det var ikke vanskelig å bytte vasking og pakking mot hyggelig selskap, vin og skravling! Tusen takk til dere damene som organiserte og deltok på dette:) Selv om jeg gleder meg veldig til tur, så gleder jeg meg også til å komme tilbake til «mitt» supre nabolag!

Watermakeren er den eneste store (og dyre) tingen jeg har bestemt at vi skal ha på Friskus. Den har blitt valgt etter grundig research, skipet fra Trinidad og installert nøye etter tegningene og i dag var dagen kommet for å teste den. Jeg ville ikke prøve den i marinavannet, siden det inneholder veldig mye som man ikke vil drikke. Etter å ha motret litt utover var det klart for skru på pumpa-spenningen og forventingene var ganske høye……….. Instruksjonene om bruk ble fulgt til punkt og prikke og etter en liten stund kom det jammen meg klart rent vann ut av slangen!!! Jippi det virker! Den kommer til å spare oss for masse stress med å finne et sted å kjøpe vann, bære flaskevann eller å få fylt vanntanken fra rustne solkrem tankbiler. Og ikke minst kommer den til å gjøre det mulig med en dusj, når vi har veeeldig lyst til å skylle av oss litt solkrem og sand. Jeg tror og håper vi kommer til å bli godt fornøyd med den «investeringen».

Det var mange ( store) deler som skulle monteres i riktig rekkefølge og høyde  før watermakeren kunne testes.



Det første rene vannet ble drukket av vinglass :)

Jeg har blitt fortalt at flere har prøvd å skrive kommentarer på bloggen, men ikke fått det til. Det har vært mulig hele tiden, men nå har jeg endret på noen innstillinger så det skal være enda lettere. Under hvert innlegg er det en blå firkant som vist under. Hvis man trykker på «ingen kommentarer» kan man selv skrive noe. Under kommentaren står det "Kommenter som:" Hvis man ikke har en Google konto kan man skrive som "Anonym"(men husk å skrive hvem du er i teksten) , eller trykke "Navn/Nettadresse",og skrive inn sitt navn. Til slutt må man bekrefte at man ikke er en robot som vil legge igjen søppel på bloggen!

Trykk først på "Ingen kommentar"

Hvis du ikke har en Google konto, trykk ned til "Anonym" men husk å skrive hvem du er:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hvis du liker innlegget, eller har spørsmål til oss; legg gjerne igjen en kommentar, så svarer vi så snart vi har nettforbindelse igjen! Hilsen Elisabeth

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.