Velkommen

Velkommen til Friskus-Bloggen!
Her kommer vi til å skrive litt om båten, forberedelse og alt vi opplever på turen vår!

Friskus på Skauern

Friskus på Skauern
Friskus

fredag 17. juli 2015

Silje forteller:


Vi har det fint på seiltur

Nå har vi vært på seiltur i snart 4 uker. Det morsomste jeg har gjort er å bade på stranda med klær på. Det var gøy med bademadrassen også. Jeg har spist belgisk vaffel med melis på, og den var god. Så var vi på restaurant og der spiste jeg blåskjell, og jeg spiste opp alt sammen! Inni båten har vi lekt Labyrint, spilt spill og hatt bursdag for «Båtmusen» og alle de andre kosedyrene kom i selskap.

I natt skal jeg sove i Øyvind sin lugar sammen med Øyvind og Elise, fordi vi skal seile tidlig i morgen. Det er fint når vi seiler hele dagen, fordi da får vi lov til å spille på skjerm. Jeg gleder meg til å se delfiner, skilpadder og kanskje en hammerhai! 

Jeg går på førskolen på Friskusskolen. Der har jeg tegnet flagget til de landene vi har vært i, og så har vi lært om tidevann. Det er gøy på Friskusskolen!






Turbok fra vi var i Skagen

Vi hadde om Belgia på Friskusskolen
Silje på Kanalbåttur i Amsterdam

Silje og Øyvind tar oppvasken


På atrandpromenaden i Belgia

2 kommentarer:

  1. Hei Silje, så fint at du også skriver på bloggen, det synes vi er ekstra hyggelig å lese. Det er godt gjort at du klarer å bade med tøyet ditt på, for da blir du jo veldig tung! Jeg har akkurat vært på sykkeltur her i Portør, og avsluttet med bad, men det var litt kaldt.
    Du er kjempeflink som både skriver og tegner på Friskusskolen. Nå kan du mye mer enn meg om tidevann og sånt! Så håper jeg du og dere alle får et kjempefint opphold i England - regner med at du skal lære å tegne det engelske flagget mens du er der. Nå gleder du deg sikkert til dere får besøk også. Hils til alle fra oss. Klemmer fra Moff og mormor

    SvarSlett
  2. Hei Silje!

    Så hyggelig å lese om hvordan du har det og at du koser deg på tur!
    Det er bra du trives på Friskusskolen. Det høres ut som du lærer veldig mye morsomt der.

    Hilsen Sofie, Bibbi og Andreas

    SvarSlett

Hvis du liker innlegget, eller har spørsmål til oss; legg gjerne igjen en kommentar, så svarer vi så snart vi har nettforbindelse igjen! Hilsen Elisabeth

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.