Velkommen

Velkommen til Friskus-Bloggen!
Her kommer vi til å skrive litt om båten, forberedelse og alt vi opplever på turen vår!

Friskus på Skauern

Friskus på Skauern
Friskus

lørdag 8. august 2015

Man vet det er langt igjen når......



Solen har gått ned, og det har blitt helt mørkt ute. Jeg er alene på nattevakt. Barna ligger nede og sover søtt i akterlugaren. Frode tar seg også en hvil. Det er ikke mye å se her ute i mørket. To store fyr ser jeg i det fjerne. Det vil si, det ene ser jeg, det andre ser jeg kun det øverste av lyset fra, det er nemlig så langt unna at det er under horisonten. Styrbord lanterne lyser opp så halve forseilet er grønt. Etter hvert forsvinner skyene og en klar stjernehimmel avdekkes. Jeg gleder meg til vi skal ha nattskole om stjernene med barna, for da kan jeg også lære meg å kjenne igjen litt mer enn Karlsvogna.  Plutselig dukker en knallgul halvmåne frem, og det passer dårlig at Daniel Powter spiller «Bad Day» i øret mitt. Jeg bytter til Happy.

Dagen har gått med til forberedelse av seilasen. Elise har styrt ganske mye siden det hjalp på sjøsyken hennes sist gang. Så har barna stort sett sittet under cockpitbordet med hver sin skjerm fram til de la seg.

 Fyret lengst borte er fremdeles under horisonten. Det er langt igjen.
Det var for mørkt til å ta bilde av stjernene selv, så dette er lånt.

Ankomst Brest i soloppgang

4 kommentarer:

  1. Hei,
    Morsomt å lese om turen. Skal bli spennende å følge med. Utrolig kjedelig med båten som veltet. Det så ut som at relativt omfattende reparasjoner måtte til.
    God tur!

    Håvard Lauritzen - Hosle, Bærum

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Håvard! Så gøy at du vil følge turen vår. Stor reparasjon av båten var ikke det vi hadde tenkt oss i innspurten til tur, men det gikk da bra til slutt!

      Slett
  2. Hei! Så gøy å lese om turen deres! Kjempespennende med et så stort eventyr både for store og små!!! Vi følger med dere fra Inderøya!!! Mange klemmer fra Christina.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Christina! Så koselig å høre fra deg her!! Håper det står bra til med dere alle:) Morsomt at dere følger oss på bloggen. Stor klem E

      Slett

Hvis du liker innlegget, eller har spørsmål til oss; legg gjerne igjen en kommentar, så svarer vi så snart vi har nettforbindelse igjen! Hilsen Elisabeth

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.